Image, czyli wizerunek

Konferencja Professional Business Image to było wydarzenie dnia, w czwartek 17 listopada w Poznaniu! Dzięki uprzejmości pomysłodawczyni oraz współorganizatorki, Anny Diller, mogłam w tej szczególnej, bo pierwszej edycji uczestniczyć. I bardzo się cieszę, że miałam tę szansę!

Od początku uważnie śledziłam wszelkie informacje i mocno kibicowałam całej idei. Chociaż w Poznaniu dzieje się coraz więcej, to na tak wartościowe spotkania zawsze będzie przestrzeń.
Jak pisałam w poprzednim tekście, spodziewałam się ciekawego wydarzenia i szansy na zyskanie nowej wiedzy… To, co się w czwartek wydarzyło, zdecydowanie przerosło moje oczekiwania. To była wyjątkowo udana niespodzianka!

lt-image-7

Mimo, że od konferencji minęło kilka dni, emocje, wrażenia i wnioski nadal galopują mi w głowie. Jestem pod wrażeniem zarówno samej organizacji, jak i pięknego miejsca, czyli klimatycznej kamienicy po renowacji, Młyńska 12, w której eleganckich i jednocześnie przytulnych wnętrzach odbyła się Konferencja Professionall Business Image. Ale przede wszystkim jestem pod wrażeniem Prelegentów i wiedzy, którą się tak szczodrze podzielili!

Jestem przekonana, że każdy z Uczestników, wyniósł coś ważnego dla siebie, zyskał cenne i praktyczne wskazówki. Konferencja Professionall Business Image przyniosła odpowiedzi, ale czasem także właściwe pytania, które mogą prowadzić do odpowiedzi odpowiedzi, pomagających zbudować profesjonalny wizerunek.
Ponadto, należy podkreślić profesjonalizm Organizatorów, którzy swoją znajomością tematu oraz zaangażowaniem i przygotowaniem na każdą sytuację, dodatkowo podnieśli rangę i jakość tej konferencji, dotyczącej wizerunku właśnie.

Niech żałują Ci, którzy się nie zdecydowali, albo za długo zastanawiali, niech żałują nieobecni!
Pierwsza Konferencja Professionall Business Image w Poznaniu to wydarzenie niepowtarzalne pod wieloma względami i czuję, że taka okazja już się nie powtórzy.
Jednak by uchylić rąbek tajemnicy, a także rozwiać ewentualne wątpliwości na przyszłość, dzisiaj podzielę się z Tobą 6 cennymi wskazówkami, 6 znakomitych Prelegentów Konferencji Professionall Business Image!

lt-image-1

Professionall Business Image i 6 wskazówek od 6 Fachowców

  1. Maciej Dutko
    ekspert ds e-Biznesu, współtwórca i współautor obu części Biblii e-biznesu

Dla znawców i pasjonatów szeroko pojętej tematyki e-biznesu nazwisko Maciej Dutko, to klucz, do wiedzy, która otwiera potencjały firm i wielkie możliwości. To profesjonalista, który wie, co i o czym mówi. I najważniejsze: mówi w jasny, zrozumiały sposób, a na poparcie swoich słów ma niekończące się przykłady z życia. Jest duża szansa, że ma odpowiedzi też na Twoje pytania, czy wątpliwości.
Pierwszy Prelegent zwrócił uwagę, iż cena jest obecnie słabym argumentem i grać należy innymi, unikalnymi zaletami, atutami naszych ofert! Jakie one są, odpowiesz sobie najlepiej sam, albo z pomocą wiernych Klientów. Na potwierdzenie tej tezy, zastanów się jak często płacisz więcej za usługę, czy towar i dlaczego, co wpływa na taki Twój wybór? A teraz zastosuj ten tok myślowy do siebie, swojej firmy, oferty, czy swojego produktu.
Tylko Twoja firma/marka/oferta/usługa jest Twoja, a co za tym idzie, tylko Ty możesz zapewnić swój unikalny standard usługi, czy produktu – niech to będzie bezcenna wartość dla Twoich Klientów.

  1. Joanna Dudziak
    certyfikowana trenerka biznesu, konsultantka, mentorka

Jako druga prelegentka, wystąpiła jedyna kobieta, Joanna Dudziak. Zasłużyła na podwójny aplauz, ponieważ mimo choroby, zdecydowała się w ostatniej chwili zastąpić Sebastiana Drobczyńskiego, którego zatrzymały niespodziewane obowiązki.
Joanna Dudziak swoim wystąpieniem wprowadziła sporo orzeźwiającego zamieszania. A wystąpienie było tym bardziej wiarygodne, że prelegentka, jak sam podkreślała, zbudowała swoją markę niespełna w rok! Oczywiście na duży sukces złożyły się lata pracy zawodowej, wypełnione sukcesami i zadowolonymi Klientami, jednak dla szerokiego grona stała się rozpoznawalną marką dopiero niedawno.
Jak wielu profesjonalistów, w końcu zmęczyła się nieustającym potwierdzaniem i udowadnianiem swoich niepodważalnych kwalifikacji. To właśnie zmęczenie popchnęło ją do zbudowania profesjonalnego wizerunku biznesowego zarówno osobistego, jak i firmy, którą stworzyła. Dzisiaj Klienci nie pytają, kim jest, czy z kim pracowała, bo te wszystkie informacje Joanna podaje na tacy… strony internetowej, czy profili w social mediach.
Joanna Dudziak podczas swojego wystąpienia, poczyniła spostrzeżenie, oczywiste, a jednak odkrywcze! A mianowicie, powiedziała, że Klienci chcą/kupują/płacą za mniejszą niepewność!
To świetne nawiązanie do wystąpienia Macieja Dutko, który mówił, by grać unikalnymi walorami, jak na przykład wysokim bezpieczeństwem/zaufaniem, czy autorskim wykonaniem, które gwarantuje wyłącznie Twoja firma.

lt-image-4

  1. Olaf Tabaczyński
    mistrz wizażu i stylizacji

Trzecia prezentacja była dla mnie… trzecią niespodzianką! Pierwszych dwoje prelegentów wysoko podniosło poprzeczki, a jako umiarkowana fanka mody i trendów dotyczących ubioru/makijażu myślałam, że ten punkt programu nie wzbudzi moich emocji. Jak się myliłam!
Przede wszystkim pozytywne wrażenie zrobił na mnie pełen profesjonalizm i brak nachalności w prezentowaniu tematu. Olaf Tabaczyński przekonał mnie i oświecił w kilku kwestiach, nawet się o to nie starając.
Rada, którą szczególnie doceniam brzmi „doceń swoje atuty, postaw na autentyczność!”.
Pośród licznych drobnych, a jednocześnie wyjątkowo istotnych wskazówek, trzeci prelegent podzielił się techniką 8(9) punktów. Mówi ona, by ubiór zamykał się na 8, maksymalnie 9 elementach! Przy czym w ubiór wliczają się buty, biżuteria oraz wyróżniające się elementy. Zazwyczaj każda pozycja to jeden punkt, jednak ciężkie/duże kolczyki, mogą być policzone za dwa punkty, tak jak oprawki okularów, czy na przykład przeszycie sukienki, wymyślna fryzura, albo odcinające się mankiety, czy kołnierzyk koszuli… Przejrzyj się teraz w lustrze i zastanów, ile punktów dzisiaj masz na sobie? Im więcej punktów „nosisz”, tym więcej warto eliminować! Minimalizm rządzi także w szafie.

lt-image-5

  1. Adam Pioch
    ekspert storytellingu

Storytelling już jest bardzo modny, a umiejętność snucia opowieści staje się coraz bardziej doceniana i pożądana w biznesie!
Czwarty prelegent, który rozpoczął drugą część Konferencji po przerwie lunchowej, można by przypuszczać, że miał utrudnione zadanie, skoro Uczestnicy mogli być lekko rozleniwieni po smakowitej przerwie. Jednak Adam Pioch poradził sobie lepiej niż doskonale. Prelegent, a zarazem współorganizator Konferencji Professionall Business Image podzielił się kilkoma wskazówkami dotyczącymi najlepszych opowieści.
Zdradził, że dobra opowieść jest zapamiętywana, a świetna – opowiadana dalej, przedstawił także niezawodny przepis na świetną opowieść, która powinna być:
1. Prosta
2. Zaskakująca
3. Emocjonalna
Mam nadzieję, że od tej pory Twoje opowieści będą porywające i tak skuteczne, jak sobie wymarzysz. Należy dodać, że Adam Pioch wykonał swoje zadanie w 100%, opowiadając historię, którą jestem pewna, że wszyscy Uczestnicy będą pamiętać i powtarzać o 30-milionowym obywatelu!

lt-image-2

  1. Darek Puzyrkiewicz
    ekspert copywritingu

„Content is king” – treść jest najważniejsza, to już wszyscy wiemy. Copywriting to dla mnie wstęp do storytellingu, bo przydatna jest umiejętność dobrego, skutecznego pisania, żeby opowiadać ciekawe, wciągające historie!
Nazwisko 5 prelegenta, jako jedno z dwóch było mi znane wcześniej, ponieważ miałam okazję uczestniczyć w kilku szkoleniach Darka i wiedziałam, że wystąpienie pełne będzie praktycznych, konkretnych podpowiedzi. Tak też było.
Przedostatni prelegent, najwyraźniej podkreślił znaczenie „JA” Klienta! Chociaż wszyscy mówcy zwracali uwagę na ten bardzo ważny aspekt biznesu, właśnie Darek Puzyrkiewicz najmocniej zwrócił uwagę, żeby skupić się na Kliencie i podpowiedział, w 5 krokach jak to robić dobrze:
1. Pokaż, że znasz swojego Klienta
2. Daj się też poznać
3. Daj Klientowi wybór
4. Dopasuj wybrane rozwiązania indywidualnie dla Klienta
5. Szukaj punktów/obszarów wspólnych dla Klienta i Ciebie – ponad wszystko!
Mam silne przekonanie, że w tymi wskazówkami, Twój biznes powinien rozwinąć skrzydła i osiągać kolejne poziomy zysków.

lt-image-3

  1. Marek Jankowski
    autor bloga Mała Wielka Firma

Gwiazda na koniec! Nazwisko Marka Jankowskiego to drugie, które było mi znane przed Konferencją Professionall Business Image. Poznałam Marka, jako współautora podcastu Mała Wielka Firma, który prowadzi z Pawłem Tkaczykiem. Ten podcast to świetne źródło wartościowych, bo życiowych wskazówek i podpowiedzi dla przedsiębiorców – zarówno tych z doświadczeniem, jak dopiero stawiających pierwsze kroki na rynku. Ta prelekcja była tym bardziej wyjątkowa, że Prelegent przyjechał do Poznania aż z Londynu!
Oprócz fascynujących anegdot oraz wnikliwych spostrzeżeń, ostatni prelegent zaprezentował kolejne, inne od wcześniejszych podejście do wizerunku, które na własny użytek nazywam „shrekowym”. Bo tak, jak cebula i orgy, tak wizerunek w ujęciu Marka Jankowskiego ma warstwy!
Oto 4 warstwy wizerunku, z punktu widzenia Klientów Twojej marki:
1. Znają ją
2. Lubią ją
3. Ufają jej
4. Kupują ją
Jak widać, każda kolejna, głębsza, jest bardziej rentowna dla Twojej firmy. Ten schemat zbiera w całość wszystkie treści prelekcji, które zostały zaprezentowane podczas Konferencji Professionall Business Image. Kiedy Klienci Cię znają, mogą Cię polubić, co przekłada się na zaufanie, a połączenie tych trzech czynników skutkuje korzystaniem właśnie z Twoich usług/produktów i zostawianiem pieniędzy właśnie w Twojej kasie!

lt-image-6

Professionall Business Image, czyli wizerunkowa konferencja w podsumowaniu

Jeśli tematyka, czy świat budowania wizerunku nie są Ci obce, możesz stwierdzić, że Prelegenci nie wynaleźli koła na nowo. Jednak Konferencja Professionall Business Image była jedyną okazją na poznanie tak wielu, różnych a jednak uzupełniających się perspektyw, które prezentowali praktycy, na co dzień i z powodzeniem zajmujący się budowaniem wizerunków.
Każdy kolejny Gość dzielący się doświadczeniem oraz wnioskami wzmacniał informacje z poprzednich prezentacji, dzięki czemu dzień pełen był inspirujących i motywujących treści, które zebrane zostały przez Organizatorów w bardzo wartościową całość.
Konferencja miała też bardzo ważną i rzadką zaletę, którą było dostosowanie do poziomu zaawansowania Uczestników! Interesujące podpowiedzi, czy wiadomości zyskali zarówno znawcy i praktycy tematu, jak i dopiero zaczynający przygodę w budowaniem wizerunku. Sami Prelegenci docenili możliwość poznania innych punktów widzenia, czy spostrzeżeń pozostałych mówców.
Dodatkowym atutem całego wydarzenia była możliwość poznania i nawiązania ciekawych kontaktów oraz relacji, także biznesowych. Rozmowy kuluarowe, networking oraz wymiana kontaktów, tak jak uśmiechy, towarzyszyły uczestnikom przez cały ten intensywny dzień, wzmacniając poczucie dobrze spędzonego czasu!

lt-image-9

Jak się okazało Konferencja Professionall Business Image, to przyjazna, sprzyjająca rozwojowi atmosfera, skoncentrowana dawka praktycznej wiedzy i konkretne rozwiązania dla Uczestników!

Nie da się opowiedzieć całego tego wydarzenia, z resztą nie taki jest mój cel.
Powtórzę się, jednak dla mnie możliwość uczestniczenia w Konferencji Professionall Business Image była wspaniałą lekcją oraz niezwykłą okazją do poszerzenia wiedzy, zdobycia praktycznych wskazówek, a przede wszystkim poznania wyjątkowych Prelegentów oraz Uczestników.
Jeszcze raz dziękuję Ani za zaproszenie i Organizatorom za bardzo udany dzień!

To oczywiście żadna niespodzianka, że będą kolejne edycje, które już zostały zapowiedziane, po czwartkowym sukcesie pierwszej Konferencji Professionall Business Image w Poznaniu. Dlatego zachęcam Cię do śledzenia na bieżąco poczynań organizatorów, tak by móc łapać bilety, jak tylko się pojawią! Żal przegapić kolejną okazję. Co więcej Konferencja Professionall Business Image może zawitać i w Twoim mieście! Jeśli chcesz uzyskać więcej informacji, koniecznie napisz do Organizatorów.

Wizerunek pełen emocji

Już na samo koniec, jako wisienkę na torcie dodam iż konferencję zakończyło losowanie nagród, od szczodrych partnerów i sponsorów konferencji! Serdecznie gratuluje szczęśliwcom, wśród których udało mi się znaleźć i współczuję tym, którzy wyszli przed końcem.

Tymczasem 3maj się, a ja wracam do porywającej lektury, którą wygrałam!

lt-image-8

Byliśmy razem na sali? Podziel się swoimi wrażeniami!

Chcesz być na bieżąco? Wpadaj na facebook , zaglądaj na instagram !

lt-podpis-tekstu-blogowego

  • Hej Marta! Dziękuję za dobre słowo pod adresem mojej prezentacji 🙂 Zgadzam się, że organizatorzy zrobili dobrą robotę i też świetnie mi się słuchało kolejnych prelegentów. Wszyscy mówili o wizerunku, ale każdy pod trochę innym kątem, to było super.

    • Włodzimierz Korza

      To prawda. Wszystkie prezentacje się świetnie uzupełniały.

    • Marku! Dzięki Tobie za dobre słowo 🙂 dla tekstu. Nie będę się powtarzać w zachwytach, po prostu mam nadzieję, że jeszcze będzie okazja do spotkania i porozmawiania. Pozdrawiam

  • Włodzimierz Korza

    Świetna relacja, świetna konferencja. Potwierdzam. Byłem, nie żałuję, chcę więcej 🙂

  • Byłyśmy razem, a i owszem (ten bilet to pierwsza rzecz jaką w życiu wygrałam!) 😉 Właściwie nie mogę powiedzieć nic innego jak… zgadzam się w 100% ze wszystkim co napisałaś. Spodziewałam się, że będzie ciekawie, że będzie miło itd. Ale chyba nie spodziewałam się, aż takiego wrażenia i aż takich wartościowych prelekcji. Prelegenci dali mnóstwo ciekawie podanej i opowiedzianej treści, prelekcje się zazębiały i uzupełniały co wzmagało poczucie maksymalnie wykorzystanego czasu. Z całą pewnością będę chciała uczestniczyć w kolejnych edycjach! Pozdrawiam

    • Dzięki Agnieszka 🙂 To był bardzo dobry dzień i świetnie wykorzystany czas. Zwłaszcza w Twoim towarzystwie! Pozdrawiam i do szybkiego zobaczenia

  • Wow, kurcze tak czulam, ze to bedzie bardzo wartosciowe wydarzenie, ale niestety z powodow osobistych nie moglam byc. Mam nadzieje, ze nastepnym razem mi sie uda. Jestem pod wrazeniem jak szeroki wachlarz tematow zostal poruszony. Ciekawe jest poznac rozne perspektywy dotyczace zagadnienia tworzenia wizerunku profesjonalnej marki.

    • Cieszę się, że rozwiałam Twoje ewentualne wątpliwości 😉 Ściskam Cię serdecznie i 3mam kciuki za Twój udział w kolejnej edycji. Do zobaczenia 👌

  • Świetna relacja! Tak ją napisałam, że mnie zachęciłaś. Jeśli będzie kolejne takie wydarzenie, to muszę na nim być. 🙂

    • Bardzo mi miło i pięknie dziękuję za Twoje słowa 🙂 W takim razie, jeśli nie uda się wcześniej, to widzimy się na kolejnej konferencji! 👌 Pozdrawiam!